Úkoly
Příprava na písemné opakování
– bude to poslední známka :-)
– opakování se týká látky společně probrané ještě na začátku března
– látku jste si procvičovali v domácích úkolech č. 1 a č. 2
– základní otázky jsou:
Co je algoritmus?
Jaké musí algoritmus splňovat vlastnosti?
Co je proměnná?
Jaký význam v programu má přiřazovací příkaz, vstupní a výstupní příkaz? (příklady)
Co je vývojový diagram?
Jak vznikne program?
apod.
do nejbližší hodiny IT ve škole
Práce s texty
– stáhněte si do svého počítače soubor umístěný výše
– v souboru najdete 8 cvičení s nápovědou, využijte také znalostí z minulého úkolu (struktura dokumentu, typografie)
– cvičení vypracujte, práci si průběžně ukládejte
– výsledný soubor pošlete jako přílohu emailu
– pozn.: předchozí úkol nesplnil 1 žák! a blíží se závěrečná klasifikace :(
do 2. 6. 2020
Typografie
– v sekci Poznámky do sešitu naleznete dva soubory
– první soubor popisuje strukturu dokumentu, kterou si dobře prohlédněte
– druhý soubor obsahuje základní typografická pravidla, která si dobře prostudujte
– poznámky si vytiskněte a nalepte do sešitu (nemáte-li možnost, přepište)
– na základě nastudovaných informací vyplňte a odešlete následující test
https://forms.gle/EwXKdxKLBRrdzFAT9
– pozn.: předchozí úkol nesplnili 2 žáci :(
do 19. 5. 2020
Blokové programování
Přečtěte si pozorně všechny pokyny!
https://studio.code.org/s/course3
Na těchto stránkách najdete příklady z programování (členění programů do samostatných bloků se používá ve strukturovaném programování).
Zajímají nás úlohy z kurzu 3 (aktivity bez počítače jsou dobrovolné, na ostatní lekce máte více jak 14 dní). Úlohy jsou zábavné a budou se vám líbit :-)
Začněte Bludištěm, pokračujte dalšími lekcemi a nezapomeňte si vždy zobrazit kód programu, abyste tuto problematiku lépe pochopili (zdrojový kód programu obsahuje jednotlivé samostatné úseky = bloky programu, postupně s podmínkami i cykly). Buďte všímaví :-)
Na email mi posílejte "foto důkaz" své práce každý pracovní týden, u každé odevzdané práce bude jasně čitelné datum a čas plnění úkolu (zeleně budou zvýrazněny dílčí úlohy, jakmile je úspěšně zvládnete; registrováni být nemusíte a můžete). Kdo bude nejrychlejší a nejúspěšnější? Promítne se v hodnocení :-)
Nápověda: Na klávesnici máte tlačítko s nápisem Print Screen, případně PrtScr. Jeho stiskem dojde k uložení obsahu monitoru do systémové schránky, poté je nutné tento obsah ještě vložit (přes Ctrl+V) do grafického editoru (například Malování) nebo textového editoru (MS Word), a soubor uložit. Alt+Print Screen zmáčknete ve Windows 7 a starší, ve Windows 8 a novějších zmáčkněte Win+Print Screen, Microsoft má pro tento účel i vlastní aplikaci nazvanou Výstřižky, resp. Výstřižek a skica ve Windows 10.
do 30. 4. 2020
Úlohy k procvičení
Řešte úlohy do souboru, který mi opět pošlete jako přílohu emailu.
Zadání najdete v souboru, který je umístěn ke stažení pod novými poznámkami do sešitu.
do 8. 4. 2020
Přepište si poznámky do sešitu
Nové poznámky se týkají některých používaných funkcí (operátorů).
do 8. 4. 2020
Příklad k procvičení
Sestavte algoritmus pro výpočet objemu a povrchu kvádru.
Vývojový diagram sestavte v programu MS Word (Vložení – Ilustrace – Obrazce).
Soubor mi pošlete jako přílohu emailu.
do 31. 3. 2020
Připomeňte si
Co je proměnná?
Jaký význam v programu má přiřazovací příkaz, vstupní a výstupní příkaz?
do 31. 3. 2020
Přepište si poznámky do sešitu
Vzorový algoritmus – vývojový diagram pro výpočet objemu a povrchu krychle (ke stažení soubor krychle.pdf)
do 31. 3. 2020
Připomeňte si
Co je algoritmus?
Jaké musí algoritmus splňovat vlastnosti?
do 24. 3. 2020
Přepište si poznámky do sešitu
Jak lze vyjádřit algoritmus?
Co je vývojový diagram?
Překreslete si značky vývojových diagramů s popisem (pro tvorbu jednoduchých vývojových diagramů budeme využívat značky – 1, 3, 6, 7).
do 24. 3. 2020